Zařazení elektrokola
4EVER Velvetline AL je dámské cestovní krosové elektrokolo. Kolo má rámovou baterii a motor je umístěn ve středu kola.
Rám a vidlice
Dámské sportovní elekrokolo 4EVER Velvetline AL je velmi odolné kolo s dobře propracovaným rámem. Velikost kol je 28", přičemž kola mají ráfky MACH1 210 a pneumatiky Swalbe CX Comp. Váha kola je 22,4 kg, celková nosnost je pak do 120 kilogramů. Rám tohoto modelu je ALU 6061 z hliníku. O komfort jízdy se postará odpružená přední vidlice SR Suntour NCX-D AIR RLO s uzamykáním z řidítek.
Řazení
Řadit můžete pomocí páčkového řazení Shimano DEORE RD-M591 9SPD, které je umístěno na řídítkách. Kolo má dále převodník Miranda Kappa, vícekolečko SHIMANO CS-HG300 9SPD 11-34 (9 rychlostí) a řetěz SHIMANO CN-HG53.
Displej a příslušenství
Na kole je přehledný displej, který je situovaný doprostřed řidítek. Po zapnutí displeje se vždy objeví informace o stavu baterie, okamžitá maximální a průměrná rychlost, celková a ujetá vzdálenost. Dále je na kole komfortní sedlo SELLE ROYAL. Kolo má spolehlivé přední i zadní kotoučové brzdy SHIMANO DISC M315.
Motor a baterie
Nyní však přejděme k samotnému srdci každého elektrokola, což je motor a baterie. 4EVER Velvetline AL byl osazen středovým motorem BAFANG MaxDrive 250W s nominálním výkonem 504W. Ve středu kola je umístěna vysoce výkonná baterie BATTERY and Charger 500 Wh, která má celkem pět stupňů, které můžete při jízdě na tomto kole využívat. Výrobce říká, že dojezd baterie je 50 až 100 km, což odpovídá realitě.
Barvy a design
4EVER Velvetline AL má atraktivní a moderní vzhled. Jak anglický název modelové řady dává naznačit, jedná se o kolo sametového designu. Rám kola je vyveden v černé a fialové barvě. Na rámu nesmí chybět logo firmy 4ever a označení modelové řady, v tomto případě tedy řady Velvetline. V černé barvě je vyvedeno sedlo, baterie a řídítka.
Cena
Kolo stojí okolo 48 000 kč.
Hodnocení
Výhody
Nejprve je potřeba vyzdvihnout středový motor Maxdrive, který je opravdu velmi silný a výkonný, takže při jízdě po rovince nebo do kopce to opravdu poznáte. Tím, že je elektromotor šikovně umístěn do středu kola, je celé kolo optimálně vyvážené a rozložení váhy je ideální. Z umístění motoru a baterie do středu kola plynou i další výhody. Tou je například jednoduchá demontáž předního a zadního kola a dobré pocity ze samotné svižné jízdy. Motor je nejenom spolehlivý, ale velice tichý a šetrný k provozu. Motor je rovněž velice účinný ve všech stupních otáček. I když je to kolo dámské, mohou na něm jezdit i pánové či senioři. Především pro seniory lze toto kolo doporučit, protože se na něm velmi dobře nasedá. Jízdní vlastnosti kola jsou výborné, takže s 9 rychlostí zaručí nadstandardní komfort pro pohodovou jízdu v terénu i na silnici. Jelikož je celé kolo vybavené opravdu kvalitními součástkami, znamená to, že nikde nevrže a jízdní vlastnosti kola jsou na vysoké úrovni.
Nevýhody
Nevýhod na tomto kole není moc. Jsou to pouze drobnosti a maličkosti. Asi největší problém vidím v černém kabeli, který spojuje baterii s motorem a má drobné banánky. Ten, když se odpojí, aby se mohla dobít baterie, tak se pak trochu nešikovně do baterie opět nasazuje. Na displeji by se ještě mohl zobrazovat aktuální čas. Vyšší pořizovací náklady.
Krátká video prezentace
- Pro psaní komentářů se přihlaste.