Zařazení elektrokola
Dema E-LLIOT CROSS 500 je pánské krosové elektrokolo. Kolo má integrovanou baterii do rámu a motor je umístěn v náboji zadního kola.
Rám a vidlice
Pánské krosové elekrokolo Dema E-LLIOT CROSS 500 je svižné a lehké kolo na silnice i do lehčích terénů. Velikost kol je 18", přičemž kola mají ráfky DEMA ED21 Cross Disc 622x21, 36H a pneumatiky BEYOND Reflex E-Spec 700x40c, které jsou velmi kvalitní a maximálně odolné. Váha kola je 21,8 kg, což je na e-bike velmi dobrá váha. Rám tohoto modelu je DEMA E-Cross Alloy 6061-T6 Internal Battery a jak jsme již řekli na začátku, má integrovanou baterii, což se firmě Dema opravdu náramně povedlo. O komfort jízdy se postará odpružená přední vidlice SUNTOUR NEX 700c, 63mm, Hydraulic Lockout.
Řazení
Řadit můžete pomocí páčkového řazení SHIMANO Acera M3000 3x9Speed, které je umístěno na řídítkách. Kolo má dále kazetu SHIMANO HG20-9 (11-34) a řetěz FSA Team Issue 9Speed.
Displej a příslušenství
Na kole je přehledný a dostatečně velký displej, který je situovaný doprostřed řidítek. Po zapnutí displeje se vždy objeví informace o stavu baterie, okamžitá maximální a průměrná rychlost, celková a ujetá vzdálenost. Dále je na kole komfortní sedlo SELLE ROYAL SHADOW. Kolo má spolehlivé přední i zadní kotoučové hydraulické brzdy SHIMANO M315 Hydraulic, 180/160mm, které brzdí na výbornou.
Motor a baterie
Nyní však přejděme k samotnému srdci každého elektrokola, což je motor a baterie. E-Bike Dema E-LLIOT CROSS 500 byl osazen motorem na zadním kole DEMA SX145-CS, Brushless 250W, 36V. V rámu kola je umístěna vysoce výkonná baterie : LG Li-Ion F1L 36V/13,4Ah, Frame Integrated, Intelligent Battery Management System. Při jízdě můžete baterii směle používat a na displeji je k dispozici celkem devět asistencí baterie.
Barvy a design
Dema E-LLIOT CROSS 500 má výrazně černý vzhled, který je lehce podržen bílým logem firmy Dema. Černá barva je především velmi praktická a velmi dobrá na údržbu a čištění kola. V černé barvě je taktéž vyvedeno sedlo, baterie a řídítka.
Cena
Kolo stojí okolo 38 999 kč.
Hodnocení
Výhody
Jízdní vlastnosti kola jsou na vysoké úrovni. Kolo je dobře ovladatelné a na silnici jede velmi svižně. Na e-bike je to docela lehké a nerobustní kolo, dostat se pod 22 kilogramů je dobrý výkon. Největším plusem celého kola je elegantní a zároveň navýsost praktické umístění baterie do rámu kola. Na první pohled totiž toto kolo nepůsobí vůbec masivně, ale má naopak vzezření štíhlého krosové elegána. Design kola je velmi silnou stránkou firmy Dema. Tento design je totiž velmi kompaktní a střízlivý. Velmi kvalitní je nejenom lehký rám, ale také ráfky a pneumatiky, které vydrží opravdu dlouho. Na to, že kolo se dostalo pod 40 000 korun, je osazeno opravdu kvalitními komponenty. Na cyklovýlety po silnici a lehčího terénu je to naprosto dostačující elektrokolo.
Nevýhody
Po několika testovacích jízdách po silnici a lehčím terénu jsou zjistil pouze tyto drobné nevýhody. Myslím si, že devět asistencí je u tohoto typu kola zbytečných. Úplně by postačovalo pět. První čtyři asistence vám totiž při samotné jízdě mnoho nepomáhají. Rovněž motor v náboji zadního kola způsobuje nepatrně vyšší zatížení kola a je méně citlivý při dávkování výkonu motoru. Při porovnání se středovým motorem má vyšší spotřebu energie. To jsou však pouze drobné detaily.
- Pro psaní komentářů se přihlaste.