Recenze krosového kola Merida CROSSWAY 40-V

Krosové kolo Merida CROSSWAY 40-V se již letos osvědčilo, protože vlastník tohoto kola již na něm absolvoval několik dlouhých cyklotúr v zahraničí a kolo se osvědčilo i v kopcovitém Rakousku, Slovinsku a Polsku.

Slušná výbava za přijatelnou cenu

Krosové kolo Merida CROSSWAY 40-V je z kolekce krosových kol z roku 2015. Jedná se o lehkého elegána, který váží 13,8 kilogramů a je vyveden v černé antracitové barvě. Model Merida CROSSWAY 40-V nabízí slušnou výbavu za přijatelnou cenu. Letos se tato kola prodávala za částku 12 190 korun. Hlavní devízou tohoto výrobku je především kvalitní rám, který byl vyroben z hliníkové slitiny, která se používá v leteckém průmyslu. Tato slitina je lehká, ale zároveň velmi pevná a dostatečně odolná, což je pro krosové kolo na cykloturistika velmi důležitý faktor.

 


Kolo se dá postupně vybavit všemi možnými cyklobrašnami

Nenápadný design

Na pohled má toto kolo nenápadný design, protože převažuje černá antracitová barva. Antracit je nejvýhřevnější černé uhlí, takže černá antracitová barva bude přijatelnou barvu na cyklovýlety do rozmanitého prostředí. Nejedná se sice o žádnou atraktivní barevnou kombinaci, ale z praktického hlediska má tato barevná kombinace hodně výhod, kolo nevypadá špinavě a příliš neláká k odcizení. Kolo také nevypadá masivně, navíc černá barva zeštíhluje. I když tedy kola nevypadá masivně, uveze docela hodně, takže je ideálním dopravním prostředkem na delší cesty.

 


Rám kola si zaslouží pochvalu

Osazení a komponenty

Kolo je osazeno prověřeným osazením od firmy Shimano, přehazovačka je SHIMANO ALTUS 9, přesmykač SHIMANO M370 48, přední i zadní řazení je SHIMANO ALTUS ST RAPIDFIRE. Brzdy jsou zde klasické, to znamená špalkové, nicméně brzdí spolehlivě. Kolo má odpruženou uzamykatelnou vidlici SR SUNTOUR NEX HLO 63, která je vhodná spíše na silnici a lehčí terén. Do těžšího terénu bych se s tímto kolo nepouštěl. Zdvih vidlice je 63 milimetrů. Kolo má dále kliky s převodníky SR SUNTOUR XCM 48-36-26 CG.

 


Velikost rámu je 58

Do práce i na dlouhý výlet

Rám NEW CROSSWAY SPEED-V je docela prostorný a na dlouhé výlety pojme dvě velké láhve, blatníky a nosič zavazadel. Kolo lze využít nejenom ke každodenní cestě do práce, ale i na dlouhé a náročné cyklotúry s brašnami. Kolo je velmi stabilní, což jezdec ocení při jízdě s brašnami. Jedná se tedy o univerzální kolo na silnici i do lehčího terénu.

 


Šlapky musely být nahrazeny kvalitními celokovovými

Celkové hodnocení

Výhody

Krosové kola Merida CROSSWAY 40-V je osazeno devíti kolečkovou přehazovačkou SHIMANO ALTUS 9, která si zaslouží plusové body, protože i po 4000 kilometrech jsou ozubená kola naprosto v pořádku a s přehazováním nebyly žádné problémy. Tato chvála je však mířena především k firmě Shimano, nicméně Meridě slouží ke cti, že svá kola ve finální podobě skládá z kvalitních komponent. Rovněž plusové body si zaslouží rám kola, který si však Merida již vyrábí zcela sama. Trubky jsou dostatečně propracované, jsou pevné a tuhé, takže velká spokojenost. Vidlice je taktéž dostatečně kvalitní a nelze k ní mít žádné výhrady.

 


Do rámu se vejdou dva bidony i velká rámová brašna

Nevýhody

Minusové body si zaslouží šlapky, zadní ráfek a pláště. Šlapky byly totiž celoplastové a bez hrotů, takže záhy po zakoupení kola byly vyměněny za celokovové. Přední i zadní kolo bylo osazeno plášti značky Kenda, které nejsou příliš kvalitní. Pokud s trekových kolem jezdíte na delší výlety a túry, tak se oplatí koupit pláště Schwalbe nebo Continental. Taktéž zadní ráfek s výpletem bylo majitelem po zakoupení kola vyměněn za ráfek Hammer, který má kvalitní nerezové špice a zesílené stěny ráfku. Jedná se o bytelný ráfek, který je určen na dlouhé cyklovýlety s velkou zátěží. Pokud však na trekovém kole jezdíte bez zátěže, tak běžný ráfek je pro vás dostačující.

 

Average: 9.3 (4 votes)
Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho.