Recenze sestaveného elektrokola značky Merida

Malý příběh tohoto sestavěného elektrokola

Toto elektrokolo si nechal složit Josef Kropáč, majitel cykloprodejny v Hodoníně, aby na tomto kole objel celou Českou republiku. Začátek jeho cesty, která se pak zdárně uskutečnila, jsme zdokumentovali na našem blogu. Cílem této cyklotúry bylo mimo jiné vyzkoušet, že i na elektrokole se bez problémů dají dělat dlouhé cyklotúry. Josef Kropáč nakonec na svém elektrokole ujel 1 500 kilometrů.

Technické informace

Horské kolo Merida Big Nine 300 (stojí okolo 20 000 kč) je spolehlivé kolo s lehkým rámem, které je ideální na dlouhé cyklotúry po zpevněných cestách. Rám kola je vyveden v atraktivní zeleno, černo bílé barvě. Kolo je dále osazeno komponenty Shimano Deore / Alivio s 3x9 převody. Velikost kol je 29 " a váha kolo je 13,3 kg. Kolo má přední i zadní hydraulické kotoučové brzdy.

 


Kolo Merida Big Nine 300

Nyní však přejděme k samotnému srdci každého elektrokola, což je jeho středový motor a baterie. Spolehlivá Merida byla osazena středovým motorem BBS 250 od firmy Bafang Lumen. Tento cenově dostupný motor (okolo 16 000 kč) vyniká zejména svou lehkostí a jednoduchostí instalace na většinu sériově vyráběných jízdních kol. Díky své koncepci je v porovnání s motory ve výpletu při nižších rychlostech účinnější, na rovině pak dosahuje vyšší rychlosti. Motor má velmi tichý chod a hospodárný provoz. Celková hmotnost motoru je 3,8 kg.

 


Středový motor BBS 250

Středový motor je dále vybavený moderním multifunkčním LCD displejem s automatickým podsvícením. Displej je odolný proti prachu, vlhkosti i vodě a komfortně se ovládá dálkovým ovladačem. Pohon je možné napájet z baterie o napětí 36V.

 


Multifunkční LCD displej s automatickým podsvícením

Baterie je tady další nedílnou součástí každého elektrokola, takže v tomto případě bylo použito baterie od firmy Radko Klíma Litomyšl, která je na internetu k dostání za 15 858 kč. Baterie váží 2,8 kg a nabíjí se zhruba osm hodin.

 


Baterie od firmy Radko Klíma Litomyšl

Nutno ještě podotknout, že za takto složeným elektrokolem byl připojen vozík s maximální nosností do 40kg. Celková cena takto složeného kola bez vozíku a bez příslušenství se pohybuje okolo 51 858kč.

 


Vozík s maximální nosností 40kg

Hodnocení

Výhody

Velkou výhodou takto složeného elektrokola je velká pomoc v kopcích a jízdě proti silnému větru, takže při dlouhé cyklotúře se tolik nenadřete a nezafuníte. Takové elektrokolo pak ocení zejména lidé s postižením nebo lidé po nějaké operaci zad, kolen, kloubů a kyčlí. Nutno také ocenit tichý chod motoru, takže člověk má stále pocit, že jede opravdu na kole. Aby byl cyklovýlet na tomto kole opravdu skvělým zážitkem, je dobré mít se sebou 2 baterie, protože s jednou baterií dojedete pouze 70 až 80 kilometrů.

 


Baterie s nabíječkou

Vyplatí se také investovat do pneumatik, velmi se v tomto ohledu osvědčily protiprůrazové pneumatiky Schwalbe Marathon. Jedna pneumatika však stojí okolo 1500 kč, nicméně vysoká kvalita je v tomto případě zaručena.

 


Velmi kvalitní pneumatika Schwalbe Marathon

Nevýhody

Určitou nevýhodou každého elektrokola je jeho váha. V tomto případě je celková váha složeného elektrokola 21,5 kg. Takové kola už musí mít kvalitní a spolehlivý stojan, na což se při skládání tohoto kola trochu pozapomnělo, takže první namontovaný stojan vzal brzy za své a byl nahrazen kvalitním stojanem Pletschert Esge, který stojí na internetu 416 kč.

 


Stabilní stojn Pletschert Esge

Další nevýhodou elektrokola je nabíjení baterky, nicméně baterka od firmy Radko Klíma má nabíječku s běžnou koncovkou do zásuvky, takže baterii za jednu noc nabijete v jakémkoliv kempu nebo penziónu.

 


Baterie se dá nabít za 8 hodin

 

Average: 10 (2 votes)
Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho.

Komentáře

Super informace,popis sedí,pouze bych doplnil: dojezd kola bez vozíku je 130 kilometrů,s vozíkem se zátěží do 40 kg dojede kolem 80 km. Kolo má dále kvalitní řetěz, který vydrží až 3000km.